Praktyczny zestaw smarów na trzymanie do nart biegowych norweskiej firmy SWIX.
Zestaw XC WAX KIT P0027 składa się z:
- korka syntetycznego T0010,
- smaru do nart biegowych V55 Red Special 45g,
- smaru do nart biegowych V40 Blue Extra 45g,
- smaru K22N Universal Klister,
- cyklino-szpachli.
Seria V jest przeznaczona zarówno do jazdy wyścigowej, jak i rekreacyjnej. Jakość jest bardzo wysoka dzięki starannie dobranym, wyrafinowanym właściwościom wosku, syntetycznym gumom i olejom, które spełniają surowe wymagania zdrowotne.
Smar V55 Red Special to czerwony specjalny wosk do przyczepności z klasycznej serii V. Zapewnia doskonałą przyczepność podczas wycieczek narciarskich, treningów i wyścigów. Nakładać cienkimi warstwami i wygładzać korkiem.
- Nowy, padający śnieg od +1°C do 0°C. Stary/przetworzony śnieg od 0°C do -2°C. Ten wosk jest używany do +1°C na wilgotnym, świeżym śniegu i do -2°C na starszym, gruboziarnistym śniegu.
Smar V40 Blue Extra z klasycznej serii V to najczęściej sprzedawany na świecie wosk zapewniający przyczepność. Zapewnia doskonałą przyczepność podczas wycieczek narciarskich, treningów i wyścigów. Nakładać cienkimi warstwami i wygładzać korkiem.
- Nowy, padający śnieg od -1°C do -7°C. Stary/przetworzony śnieg od -3°C do -10°C. Najpopularniejszy smar przyczepny z serii V. Bardzo wszechstronny wosk narciarski o szerokim zakresie zastosowań w ujemnych temperaturach. W przypadku stosowania w temperaturach bliskich 0°C powietrze musi być suche (niska wilgotność względna) i wymagany jest nowy śnieg.
K22 M Universal Klister - bardzo uniwersalny klister, od "granulowanego" śniegu do mokrych gruzd. Może być stosowany jako ostatnia warstwa, często stosowany przez zawodników w Pucharze Świata, dobry wybór dla zawodowca jak i amatora.
- klister stosujemy w zakresie temperatur od +10°C do -3°C
Kiedy używamy klistra ? W warunkach kiedy śnieg spoczywa już przez dłuższy okres i kiedy uległ transformacji (płatki śniegu straciły swoją ostrość w wyniku powtórnego zmrożenia), klasyczne smary twarde tzw. gripy (sticki) zwane również woskami odrzutowymi nie mogą w tych warunkach zapewnić przyczepności i stają się najnormalniej w świecie bezużyteczne, wtedy to to używamy klistra. Musimy jednak pamiętać, że smary miękkie typu klistry są stosunkowo łatwe w nałożeniu, ale trudne do usunięcia.
Do usuwania klistrów używamy specjalnych zmywaczy (do ślizgów) i past myjących (do ciała). Można go rozprowadzać cyklino-szpachlą lub za pomocą syntetycznego korka.